مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان

دکتر مهرمحمدی تاکید کرد:

ضرورت پرداختن به توسعه همکاری های بین المللی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در نشست تحلیل و بررسی و تقدیر از عوامل اجرایی نخستین سمپوزیوم تربیت معلم تطبیقی، اظهار داشت: خیلی خرسند و ممنون هستم از تدارک این نشست. دوستان در جلسه از تعبیر کار تیمی استفاده کردند؛ کار تیمی و هماهنگ تعبیر بسیار درستی است. تبلور کار هماهنگ گروهی، در برگزاری این رخداد، قابل توجه و برجسته است و از تک تک عناصر و اعضای این تیم صمیمانه سپاسگزاری می کنم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان از بخش های دست اندرکار برگزاری این سمپوزیوم که نقش موثری داشتند، تشکر کرد و گفت: از بخش های هوشمندسازی،حراست، پژوهش، روابط عمومی، حوزه ریاست، بالندگی، نظارت، پشتیانی، بین الملل و البته در حوزه اجرا همکارانم در مدیریت دانشگاه در استان اصفهان تشکر می کنم.

مهرمحمدی این کار تیمی را قابل تحسین توصیف کرد و گفت: به تمامی دست اندرکاران این گروه، خدا قوت و خسته نباشید عرض می کنم. گزارش و تحلیل ارائه شده در جلسه، به نظرم کاری است که ما باید در همه نشست هایمان سعی کنیم این تحلیل محتوا  را داشته باشیم؛ یعنی تمرکز بر روی اینکه پیام چه بود و ما چگونه می توانیم از آن استفاده کنیم، خواه  در همایش های ملی و نشست های بین المللی.

وی بار دیگر با تاکید بر اینکه باید در حوزه همایش های ملی تربیت معلم، حتما  این نوع تحلیل را در دستور کار داشته باشیم، گفت: در این صورت می توانیم بهره برداری بیشتری را از سرمایه گذاری هایی که برای این نشست ها انجام می شود، داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: در راستای نیل به چشم انداز تربیت معلم در کشور، نیاز به توسعه همکاری های بین الملل، بهره برداری از دستاورهای نظام تعلیم و تربیت و تربیت معلم سایر کشور ها داریم. یعنی این قطعه از پازل را نمی توانیم، نادیده بگیریم؛ چرا که هم به درد تصمیمات و سیاست های اجرا و عمل در دانشگاه می خورد و هم به درد تکوین آنچه که از آن تحت عنوان گفتمان آکادمیک تربیت معلم نام میبریم.
مهرمحمدی با اشاره به اینکه استارت شروع این کار در این سمپوزیوم زده شده است ادامه داد: حال، این پرسش به جایی است که در آینده، قرار است این  مسیر را چگونه ادامه دهیم؟  معتقد هستم که در این  باره نباید زود تصمیم بگیریم و بهتر است ایده هایی که در رابطه با تداوم این حرکت در ذهن عزیزان وجود دارد، سر فرصت و با تامل، مورد بررسی قرار گیرد.

وی گفت: در این بین آنچه که بدواً به ذهن خودِ من می رسد و هنوز یک ایده خام است اینکه مثلاً  همایش های ملی را یکسال در میان برگزار کنیم و در این فاصله، همایش بین المللی داشته باشیم.  اگر این پیشنهاد پذیرفتنی باشد، آنگاه هر دو سال یکبار، میتوانیم بر روی دستاوردهای ملی متمرکز شویم که برای پختگی مباحث مجال بیشتری فراهم شود و همایش های ملی نیز  از غنای محتوایِ بیشتری برخودار باشد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان افزود: من یکی دو هفته پیش، برای شرکت در کنفرانس 2017 وایز (کنفرانس جهانی نوآوری در تعلیم و تربیت) ، سفری به قطر داشتم. نشستی که از حدود 10 سال پیش به این طرف، دو سال یکبار توسط  بنیاد قطر برگزار می شود. در این کنفرانس آن چیزی که خیلی جلب توجه می کند، میزان استقبال و حضور کمیِ شرکت کنندگان از کشورهای مختلف در آن است که بسیار پر رنگ است و به این نشست یک جلوه کاملاً جهانی داده است.

او اظهار داشت:  دست اندرکاران برگزاری این کنفرانس بر روی دعوت از چهره های شاخص خیلی جدی، بررسی و کار می کنند و با ایجاد جاذبه های مطلوب و سرمایه گذاری زیاد، بهترین امکانات را فراهم می سازند. این نشست به لحاظ کیفی نیز از سطح بسیار بالایی برخوردار است. بعد از این سفر یادداشتی نوشتم و  پیشنهاد کردم که ما نیز در ایران برویم به این سمت که اتفاقی جهانی را رقم بزنیم.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: فکر نمیکردم که این یادداشت حقیقتاً جدی گرفته شود، لذا اکنون که در اینجا به شکلی بدنبال شکل دهی و برپایی نشست های بین المللی هستیم، معتقد هستم که بی مناسبت نیست که با توجه به واکنش مثبت و استقبال اولیه سازمان منطقه آزاد کیش از این پیشنهاد بنده، فعالیتی را آغاز کنیم.

وی گفت: خوشبختانه سازمان منطقه آزاد کیش اعلام  آمادگی کرده اند پیشنهاد را مورد بررسی جدی قرار دهند. با توجه به ظرفیت و امکانات خوبِ  ایران در جزیره کیش میتوان به برگزاری چنین اتفاق مهم جهانی امیدوار بود.  

مهرمحمدی با ابراز خوشبینی نسبت به اجرای چنین برنامه ای افزود: اگر این اتفاق جهانی در حوزه تعلیم تربیت رخ دهد، و ما به سمت که یک کنفرانس جهانی در اندازه ها و شبیه کنفراس "وایز" پیش برویم  میتوانیم شاهد یک کار بزرگ و برجسته بین المللی در حوزه تربیت معلم نیز در کشور باشیم.

وی ادامه داد: لذا اگر قرار باشد چنین کار بزرگی انجام بدهیم، باید ابتدا حتماً  یک کنسرسیومی از انجمنهای علمی و  دانشگاه های مطرح در علوم تربیتی تشکیل شود و کل ظرفیت علمی کشور را در این حوزه به میدان بیاوریم و طبیعتاً دانشگاه فرهنگیان در این کنسرسیوم باید نقشی برجسته ایفا کند.

شایان ذکر است جلسه بررسی، تحلیل و تقدیر از عوامل اجرایی نخستین سمپوزیوم تربیت معلم تطبیقی صبح چهارشنبه 8 آذر با حضور دکتر مهرمحمدی سرپرست دانشگاه، دکتر کیانی معاون نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت و مسئول کمیته علمی سمپوزیوم و دیگر عوامل اجرایی در سازمان مرکزی دانشگاه برگزار شد.
در این جلسه که با حضور عوامل اجرایی اصفهان از طریق ویدئو کنفرانس همراه بود دکتر کیانی ضمن تقدیر از تلاشهای صورت گرفته به طرح مواردی در راستای حفظ و استمرار دستاوردهای این حرکت علمی بین المللی اشاره کرد.
ارائه گزارش دکتر کچوییان مدیر کل بالندگی حرفه ای نیروی انسانی و  مسئول کمیته اجرایی و همچنین ارائه گزارش و پیشنهادات مسئولین هر یک از کمیته ها از بخش های دیگر این نشست بود.

در این نشست همچنین بررسی و تحلیل جزییات برگزاری سمپوزیوم توسط دکتر ابراهیمی و دکتر نامداری مدیران کل معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت ارائه شد.
اهدای تقدیر نامه با حضور دکتر مهرمحمدی به عوامل اجرایی پایان بخش این مراسم بود