مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان

از سوی هنس وندر والت عنوان شد:

بیان یک دیدگاه ملی: تربیت معلم در آفریقای جنوبی

هنس وندر والت استادمقاله نویسی و مبانی فلسفه در دانشگاه نورث وست افریقای جنوبی در نخستین سمپوزیوم تربیت معلم تطبیقی در اصفهان با اشاره به تغییر سیاسی از سال ۱۹۴۴ در آفریقای جنوبی و تاثیر زمان گذار دموکراسی کامل بر " نظریه و عمل تربیت معلم"  گفت: طی دو دهه اخیر چشم انداز سیاسی و جمعیتی این کشور چنان دست خوش تغییرات اساسی شده که علاوه بر سایر تغییرات منجر به ایجاد یک نظام آموزشی دو لایه شده است.

وی با بیان اینکه  نابرابری ها و بی عدالتی های بین دو لایه آموزشی کاملا محسوس بوده و منجر به ایجاد مدارسی از نظر امکانات بسیار برتر از سایر مدارس شده افزود:  این امر باعث شده نمرات ریاضی، علوم و فناوری در آفریقای جنوبی به زیر سطح انتظار تنزل یابد، علاوه بر این شرایط غیر جذاب کاری در اغلب مدارس این کشور منجر به کاهش قابل توجه تعداد معلمان شاغل شده است.

این استاد با بیان اینکه در حال حاضر دانشگاه ها به عنوان تنها موسساتی که در آفریقای جنوبی به امر تربیت معلم اهتمام دارند(  تمامی مراکز تربیت معلم از سال ۱۹۹۴ تعطیل شده اند)  مجبور به پر کردن این خلاء موجود در سیستم آموزشی کشور هستند تصریح کرد: تا سال ۲۰۱۵ تنها موفق به تامین حدود ۱۹ هزار معلم شده اند و برای برطرف کردن این نقیصه اقدام به بکارگیری اجباری معلمانی که هنوز از آموزش و تجربه مکفی برخوردار نبوده، کردند.

وی در ادامه اضافه کرد: این امر بیشتر به مشکلات و مسائل نظام آموزش و پرورش دامن خواهد زد تا رفع این مشکلات و بهبود نظام تعلیم و تربیت این کشور.