یک عضو هیئت علمی در حاشیه دوره توانمند سازی دانشجومعلمان و اساتید در حوزه فیلمسازی گفت:
مستندسازی معضلات اجتماعی راهی برای بهبود هر چه بهتر جامعه است
استاد دانشگاه فرهنگیان قزوین اظهار داشت: فیلم سازی برای دانشجویان تربیت معلم بسیار اهمیت دارند زیرا جذابیت فیلم برای دانش آموزان بیشتر از گفتار است و آن چیزی که در یاد می ماند بیشتر تصاویر است.
لریتا مکانی همچنین بیان نمود: فیلم سازی برای دانشجویان تربیت معلم بسیار اهمیت دارند زیرا جذابیت فیلم برای دانش آموزان بیشتر از گفتار است و آن چیزی که در یاد می ماند بیشتر تصاویر است.
وی با بیان اینکه هرقدر معلمان تواناتر باشند می توانند دانش آموزان بهتری را تربیت کنند و در نتیجه در اجتماع انسانهای مفیدتری را تربیت خواهند کرد، وی افزود: اگر دانشجویان از کلاس های گذاشته شده به بهترین نحو استفاده کنند می توانند با ساخت فیلم هایی از آن ها به بهترین شکل در آموزش استفاده کنند.
این استاد دانشگاه فرهنگیان قزوین گفت: می توان از دید آموزشی معضلات اجتماعی را مستندسازی کرد و به عنوان یک معلم نگرانی هایی که برای آموزش دانش آموزان وجود دارد و مشکلاتی که در مدرسه می بینند را بصورت فیلم نشان داده و راهکارهایی در فیلم نشان بدهندتا به بهبود هر چه بهتر جامعه کمک کنند.