عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان پردیس نسیبه تهران در گفت و گو با ستاد خبری دوره گفت:
فیلمسازی و فیلمنامه نویسی تأثیر بسزایی در فرایند آموزش دارد.
وی در ادامه افزود: فیلم ها کمی در آموزش مغفول واقع شده اند و معلمان با فیلم ها رابطه زیادی ندارند در صورتی که فیلم یکی از اصلی ترین ابزارهای آموزش است.
پروین جعفری در گفت و گو با خبرنگار ستاد خبری در خصوص دوره توانمندسازی دانشجومعلمان و استادان دانشگاه فرهنگیان در رشته فیلمسازی و فیلمنامه نویسی، اظهار کرد: هدف اصلی از تدارک این برنامه آشنایی دانشجومعلمان و استادان با فیلمسازی و فیلمنامه نویسی است که تأثیر بسزایی در فرایند آموزش در مدارس و آموزشگاه ها دارد.
وی افزود: در این دوره ها با تکنیک های مختلف فیلم نامه نویسی و فیلم سازی آشنایی نسبی و مقدماتی پیدا می کنند و این خود انگیزه ای برای علاقه مندان به این رشته است که بر اساس نیازی که احساس می کنند در انجمن های سینمایی، کانون های پرورش فکری، وزارت ارشاد و دوره های تخصصی دیگر شرکت کنند تا بتوانند هم در راستای تحلیل فیلم ها، ساخت فیلم ها، بررسی فیلم ها، انتخاب فیلم های مناسب و تولید فیلم های مناسب برای آموزش از آن بهره ببرند.
این عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان پردیس نسیبه تهران گفت: فیلم های آموزشی تنها مستند نیستند بلکه می توانند دراماتیک باشند، داستان داشته باشند و مسائل اجتماعی، اقتصادی و دیگر مسائل را در فیلم آموزش دهد و یا از فیلم هایی که وجود دارد می توانند برای آموزش استفاده کنند که البته فیلم ها کمی مغفول واقع شده اند و معلمان با فیلم ها رابطه زیادی ندارند در صورتی که فیلم یکی از اصلی ترین ابزارهای آموزش است.
جعفری با اشاره به اینکه یکی از واحدهای مهم درسی که دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان با آن آشنا می شوند و واحدهای مختلفی را در این راستا می گذرانند، آشنایی با رسانه های آموزشی است، اظهار کرد: رسانه هایی که برای آموزش بهتر و تحکیم و تثبیت یادگیری به کار گرفته می شود اگر از جلوه های مختلف بصری و شنیداری استفاده شود یادگیری را جذاب تر و ماندگارتر خواهد کرد که خوشبختانه فیلم ها نقش و جایگاه مهمی در این راستا دارند.
وی تصریح کرد: این دومین دوره آموزشی است و در سال گذشته نیز چنین دوره ای برگزار شده است که خروجی آن فرستاده شدن ۱۴۰ فیلم از طرف دانشگاه فرهنگیان برای جشنواره رشد است و امید است فیلم هایی که ساخته خواهد شد از کیفیت قابل اعتنایی برخوردار باشد.