دکتر عروف زاد سرپرست مدیریت امور پردیس های استان اصفهان در کرسی یونسکو:
در بسیاری از موارد کرسی ها منبع تولید فکر و پل ارتباطی بین دانشگاه ها ، جامعه مدنی ،جوامع محلی ، پژوهش وسیاستگذاری هستند.
روز یکشنبه 12/10/1395 دکتر عروف زاد سرپرست مدیریت امورپردیس های استان اصفهان درجمع اساتید حاضردرکرسی یونسکو با عنوان " معلمان به مثابه یادگیرندگان مادام العمر "ضمن تشکراز اساتید میهمان مراتب سپاس و قدر دانی خود را نسبت به دکترمهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان به عنوان یکی از اعضای کرسی یونسکو که زمینه ساز اجرا و برگزاری کرسی ها در سطح دانشگاه های کشور و مخصوصاً درحوزه دانشگاه فرهنگیان ابراز نمود و در ادامه اظهار داشت: در بسیاری از موارد کرسی ها منبع تولید فکر و پل ارتباطی بین دانشگاه ها ، جامعه مدنی ،جوامع محلی ، پژوهش وسیاستگذاری هستند.
هدف کلی این کرسی ایجاد و ارتقای سیستم یکپارچه پژوهش، آموزش ، اطلاع رسانی و مستند سازی فعالیت های ناظر بر توسعه حرفه ای معلمان است .
وی همچنین بیان نمود : باتوجه به عنوان این کرسی " معلمان به مثابه یادگیرندگان مادام العمر" که حوزه های متعددی از اولویت های یونسکو رادرحوزه آموزش در بر می گیرد ؛ اهمیت فعالیت های کرسی دررشد مهارت های حرفه ای معلمان وحوزه تربیت معلم بیشتر آشکار می شود.
سرپرست مدیریت امور پردیس ها استانی همچنین اظهار نمود: موقعیت فیزیکی یکی از شرایط بسیار مهمی است که می تواند در یادگیری نقش آفرینی کند . و ما به عنوان یک عضو هیئت علمی یا استاد ممکن است در فضای کلاس و یا سالن سخنرانی با آشفتگی روانی روبرو شویم که این مسئله مبنای علمی دارد.تمام چیدمان ها ورنگ آمیزی های اطراف ونحوه ی قرارگرفتن و فاصله مخاطبین هر یک می تواند روی فضای یادگیری تأثیرگذار باشد و رفتارها را جهت دهد.
وی درادامه گفت : مؤلفه های زیادی وجود دارد که ممکن است در رفتار تأثیرگذار باشد اما موقعیت فیزیکی به عنوان جرقه ای است که می تواند در روند ایجاد یادگیری تاثیرگذار باشد .
ایشان با اشاره به تئوری اثر پروانه ای در حوزه مدیریت افزودند: اگر معلم بتواند با رفتار و دانش خود جرقه ای در ذهن مخاطبین بزند بسیار می تواند اثرگذار باشد.
وی درخاتمه ابراز امیدواری نمود :این جلسات بتواند در ارتقاء سطح نگرش و دانش معلمان درحوزه ی معلمی مؤثر باشد.