مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان

دکتر عروف زاد سرپرست مدیریت امور پردیس های استان اصفهان در کرسی یونسکو:
در بسیاری از موارد کرسی ها منبع تولید فکر و پل ارتباطی بین دانشگاه ها ، جامعه مدنی ،جوامع محلی ، پژوهش وسیاستگذاری هستند.

روز یکشنبه 12/10/1395 دکتر عروف زاد سرپرست مدیریت امورپردیس های استان اصفهان درجمع اساتید حاضردرکرسی یونسکو با عنوان " معلمان به مثابه یادگیرندگان مادام العمر "ضمن تشکراز اساتید میهمان مراتب سپاس و قدر دانی خود را نسبت به دکترمهرمحمدی، سرپرست دانشگاه فرهنگیان به عنوان یکی از اعضای کرسی یونسکو که زمینه ساز اجرا و  برگزاری کرسی ها در سطح  دانشگاه های کشور و مخصوصاً  درحوزه دانشگاه فرهنگیان ابراز نمود و در ادامه  اظهار داشت: در بسیاری از موارد کرسی ها منبع تولید فکر و پل ارتباطی بین دانشگاه ها ، جامعه مدنی ،جوامع محلی ، پژوهش وسیاستگذاری هستند.

  هدف کلی این کرسی ایجاد و ارتقای سیستم یکپارچه پژوهش، آموزش ، اطلاع رسانی و مستند سازی فعالیت های ناظر بر توسعه حرفه ای معلمان است .

وی همچنین بیان نمود : باتوجه به عنوان این کرسی " معلمان به مثابه یادگیرندگان مادام العمر" که حوزه های متعددی از اولویت های یونسکو رادرحوزه آموزش در بر می گیرد ؛ اهمیت  فعالیت های کرسی دررشد مهارت های حرفه ای  معلمان وحوزه تربیت معلم  بیشتر آشکار می شود.

سرپرست مدیریت امور پردیس ها استانی همچنین اظهار نمود: موقعیت فیزیکی یکی از شرایط بسیار مهمی است که می تواند در یادگیری نقش آفرینی کند . و ما به عنوان یک عضو هیئت علمی یا استاد ممکن است در فضای کلاس و یا سالن سخنرانی با آشفتگی روانی روبرو شویم که این مسئله مبنای علمی دارد.تمام چیدمان ها ورنگ آمیزی های  اطراف ونحوه ی قرارگرفتن و فاصله مخاطبین  هر یک می تواند روی فضای یادگیری تأثیرگذار باشد و رفتارها را جهت دهد.

وی درادامه گفت : مؤلفه های  زیادی وجود دارد که ممکن است در رفتار تأثیرگذار باشد اما موقعیت فیزیکی  به عنوان جرقه ای است که می تواند در روند ایجاد یادگیری تاثیرگذار باشد .

ایشان با اشاره به تئوری اثر پروانه ای در حوزه مدیریت افزودند: اگر معلم بتواند با رفتار و دانش خود جرقه ای  در ذهن مخاطبین بزند بسیار می تواند اثرگذار باشد.

وی درخاتمه ابراز امیدواری نمود :این جلسات بتواند در ارتقاء سطح نگرش و دانش معلمان درحوزه ی معلمی مؤثر باشد.