مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان

قائم مقام سرپرست دانشگاه فرهنگیان در مراسم تجلیل از پژوهشگران دانشگاه فرهنگیان اصفهان :

عملی کردن روحیه پژوهشگری یکی از نیازهای اساسی در نظام دانشگاهی کشور بوده که باید در روش های آموزشی تبیین شود.

به گزارش روابط عمومی مدیریت امور پردیس های استان اصفهان،دکترتاجیک اسمعیلی شامگاه دوشنبه در همایش گرامیداشت هفته پژوهش در جمع اساتید ومسئولان استانی و دانشجویان پژوهشگر اظهارکرد: نظام دانشگاهی نیازمند روحیه پژوهشگری است/دانشگاه فرهنگیان یک دانشگاه مأموریت گراست.

وی افزود: مأموریت گرا بودن دانشگاه فرهنگیان بدین معناست که دانشجو در حقیقت به عنوان یک معلم وارد دانشگاه می شود و باید براساس رشته خود در آینده به تدریس بپردازد و مشغول تعلیم و تربیت شود.

قائم مقام سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: این دانشگاه با دارا بودن 16 رشته و پذیرفتن دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد در حال فعالیت بوده و پیش بینی شده تا برای سال 99 پذیرش دانشجو در مقطع دکترا باشد.

وی تصریح کرد: یک معلم باید در 3 زمینه مهارت کسب کند،که نخستین زمینه آشنایی با ویژگی های دانش آموز یا فراگیر است تا از چگونگی روند رشد کودک، نوجوان و جوان مطلع شده و حالات روانی او چگونه است؛ به تعبیر دیگر شناخت کافی در مورد روانشناسی رشد داشته باشد.

دکتر تاجیک اسمعیلی عنوان داشت: حوزه دوم حوزه یادگیری است و جریان تعلیم و تربیت یک جریان یاددهی-یادگیری و جریانی آموزشی است؛ بنابراین باید بدانیم که افراد موضوعات مختلف را براساس چه قوانین خواهند آموخت و تحقیقات علمی و روانشناسی چه کمکی به ما خواهد کرد در اینکه چه موضوعی را با چه روشی آموزش دهیم.

وی با تأکید بر لزوم تقویت روحیه پژوهشگری در نظام دانشگاه ها متذکر شد: عملی کردن روحیه پژوهشگری یکی از نیازهای اساسی در نظام دانشگاهی کشور بوده که باید در روش های آموزشی تبیین شود.

قائم مقام سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور اذعان داشت: ایجاد عادت و نگرش پژوهشی در دانشجویان، دغدغه و ایجاد نیاز برای دانستن در آنها لازمه پدید آمدن دانشجویی پژوهش محور است.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم روحیه و عادت پژوهش را در دانشجویان تقویت کنیم مقصود حاصل شده چراکه دانشگاه مکانی است که دانشجو باید روحیه پژوهشگری را در خود تقویت کرده و مهارت های لازم در این زمینه را فراگیرد.

دکتر تاجیک اسمعیلی بیان داشت: باید به سمتی برویم تا دانشگاه تربیت معلم بتواند معلمان فکور تربیت کند چراکه تربیت معلم رکن تعالی آموزش و پرورش خواهد بود.