مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان

سرپرست دانشگاه فرهنگیان در همایش نمایندگان دفاتر نهاد مقام معظم رهبری:

محوریت مطلق در حوزه تربیت و تامین معلم کشور با دانشگاه فرهنگیان است.

هیات رئیسه دانشگاه فرهنگیان در دومین روز از همایش و دوره آموزشی مسؤولان و همکاران دفاتر نهاد نمایندگی  رهبر معظم انقلاب حضور داشته و از نزدیک در جریان پرسش ها نقطه نظرات و پیشنهاد های آنان قرار گرفتند.

دکتر مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان در این نشست با ابراز خرسندی از فرصت پیش آمده برای حضور در جمع نمایندگان نهاد مقام معظم  رهبری  از آنان برای حضور در صحنه تربیت معلم قدردانی و ابراز امیدواری کرد: فکر توانمند، اندیشه مولد و انرژی تمام و کمال شما در خدمت حرکت زیربنایی تربیت معلم کارگر افتد.

وی با اشاره به دانشگاه فرهنگیان به عنوان دردانه آموزش و پرورش افزود: اضافه شدن دانشگاه فرهنگیان به عنوان مولودی جدید، با هدف برطرف کردن خلاء  در مجموعه آموزش عالی کشور بوده و تاسیس آن مجموعه آمورش عالی را کامل کرد.

دکتر مهر محمدی در بیان اهمیت جایگاه دانشگاه فرهنگیان آن را دومین مولود انقلاب اسلامی در حوزه آموزش عالی برشمرد و گفت: همان توجهی که به دانشگاه تربیت مدرس در کشور شد و شاید افزون تر باید متوجه دانشگاه فرهنگیان که معلم تربیت می کند باشد که معلمی نسبت به مدرسی هم فضل تقدم دارد و هم تقدم فضل.

وی با اشاره به ماموریت دانشگاه  آن را مبداء و منشاء تحول و تعالی در نظام آموزش و پرورش و تربیت و تامین نیروی انسانی نظام تعلیم و تربیت کشور دانست و تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان نباید  از ظرفیت های دیگر کشور در خدمت تربیت معلم غفلت کند و حسن استفاده از این فرصت ها با محدودیت منابع و امکانات دانشگاه نیر تناسب دارد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه محوریت مطلق در حوزه تربیت معلم کشور  با دانشگاه فرهنگیان است و نه اجرای صد در صدی آن  اظهار کرد: دانشگاه با بهره گیری از ظرفیت ها بر اساس سیاست های وضع شده در حوزه تعلیم و تربیت، نه تنها خود تربیت کننده است بلکه علاوه بر آن  فراخواننده توانمندی های دیگر کشور  به این عرصه توام  با نظارت بر آنها است.

وی نخستین و فراگیرترین دغدغه دانشگاه را مسئله کیفیت دانست و افزود: فدا کردن استاندارد  های کیفیت مطلوب تربیتِ معلم  به پای کمیت قطعا نقض غرض است و هدف بانیان آن را تامین نمی کند.

دکتر مهر محمدی با اشاره به ضعف زیر ساختی و این که دانشگاه در شرایطی متولد شد که قوام احسن نداشته است خاطر نشان کرد: ماموریت ما تربیت معلم با شایستگی های مورد نظر سند تحول است و این مهم اگر تحت تاثیر کمیت گسترده نیاز آموزش و پرورش قرار گیرد از دستیابی به استاندارد های کیفی باز خواهیم ماند.

وی ادامه داد: ما در امر تربیت معلم در قبال نسل های آینده هم باید پاسخگو باشیم و کنش، رفتار و سیاست ها باید دارای توجیه اخلاقی و عقلانی باشد. تربیت معلم با کیفیت همان سیاست عقلانی و اخلاقی و اقتضای ادای دین به نسل های بعدی است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به افزایش منابع انسانی و بودجه فرهنگی و تخصیص آن متناسب با میزان فعالیت ها و تحقق برنامه های فرهنگی گفت: به اعتبار توجه مدیران کلان به حوزه فرهنگی توفبقات خوبی در این عرصه داشتیم و می بایست برای افزایش کیفیت و جهش در این حوزه اهتمام ویژه ای داشت.

وی با تاکید بر لزوم آسیب شناسی در فعالیت ها و برنامه های فرهنگی با معیار یکسان و فکر مشترک افزود: فعالیت های فرهنگی یک طیف است، چند ساحتی و چند بعدی است  که شریف ترین آن بعد معرفتی، اسلامی و معنوی است که در این بعد از جمله می توان به برنامه های حیات طیبه، راهیان نور، اردوی جهادی و جشنواره های قرانی اشاره کرد. اما مواردی چون تقویت هویت ملی، صیانت از محیط زیست، ایرانشناسی و ایرانگردی و کسب شایستگی های هنری، امداد گری و اصلاح گری اجتماعی نیز در همین طیف باید به رسمیت شناخته شود.

دکتر مهر محمدی با اشاره به ظرفیت معاونت فرهنگی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور فرهنگی بر لزوم وحدت،هم افقی و یگانگی در وضع سیاست های فرهنگی برای هماهنگی و هم افزایی بیشتر تاکید کرد.

گزارش دکتر کیانی معاونت نظارت ارزیابی و تضمین کیفیت از اهداف، ساختار و فعالیت های  و ارزیابی این معاونت از برنامه ها چگونگی عملکرد بخش ها  بر اساس اولویت های دانشگاه و اسناد بالا دستی وبه طور ویژه فعالیت های فرهنگی و نیز بیان پرسش های نمایندگان نهاد رهبری از اعضاء هیات رئیسه دانشگاه از دیگر بخش های این نشست بود.