کلاس ها و کار گا ه های آموزشی دوره فرهنگی مهارت آموزان ماده 28 مرداد95 – اصفهان
در این دوره ، برنامه آموزشی ویژه مهارت آموزان در سه گروه تنظیم و اجرا گردید
روز دوم کارگاهی با عنوان تربیت اجتماعی و حضور دکتر قجاوند تشکیل گردید
دکتر قجاوند با توضیح واژه هدایت تحصیلی به زیر شاخه های آن اشاره کرده و نقاط ضعف و قوت هدایت تحصیلی درمد ارس
را بررسی نمودند.
وی در ادامه با اشاره به هدف تربیت نیرو در مراکز فنی و حرفه ای ابراز داشت: هدف این سازمان تربیت تکنسین حرفه ای است اما هدف در مدارس کار و دانش تربیت کارگر ماهر ای است.
وی با برشمردن تفاوت های رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش به زیاد بودن ساعات تحصیلی رشته های فنی و حرفه ای اشاره کرد.
ایشان بخش دیگری از سخنان خود را به بیان علاقه مندی ها و گرایشات رفتاری و تحصیلی دانش آموزان در دوران تحصیل اختصاص داد.
در کارگاه تربیت هنری که حضور دکتر کوپال برگزار شد ایشان با اشاره به معماری دوران باستان و تشریح ساختمان های تاریخی یونان و رم به تفاوت های عناصر موجود در معماری آنها با معماری ایرانی و اسلامی پرداختند.
همچنین وی به بیان مقدمات و الزمات هنر دینی در دوره قرون وسطی و رونسانس در اروپا و بعد ها در ایران اشاره کرد.
وی گفت: زیگورات هنر ایلامی ها بوده است که 4700 سال قدمت دارد و آنها از نظر ساخت معابد تحت تاثیر معبد سازی بین النهرین بوده اند.
دکتر کوپال در ادامه مباحث خود با اشاره به مهاجرت آریایی ها به ایران و ابعاد هنری آن گفت: آریایی ها 1000 سال قبل از میلاد از اروپا به ایران مهاجرت کردند در بسیاری از قسمت های ایران سفال هایی پیدا شده است که مربوط به آنان است.
وی افزود: معماری قبل از اسلام به دو شاخه پارسی و پارتی تقسیم می شود که معماری پارسی در دوره هخامنشیان است و از نظر شباهت شبیه معماری یونانی است و به معماری اشکانی و ساسانی پارتی می گویند.
وی تصریح کرد: معماری در دوره اسلامی به سبک های خراسانی، رازی،آذری و اصفهانی تقسیم می شود.
اسماعیل زاده مدرس کلاس آشنایی با سازمان دانش آموزی و کانون ها