نشست خبری دکتر قنبری معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با خبرگزاری ها
رسالت معلمان تربیت و ساخت انسان ها است
دکتر قنبری با اشاره به نیاز هرساله وزارت آموزش وپرورش به ۳۰ هزار معلم، گفت: امسال برای نخستین بار بیش از ۲۵ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و مهارت آموزان مشمول ماده ۲۸ کشور برای این امر تربیت شده اند.
به گزارش روابط عمومی، معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور در نشست خبری پیرامون برگزاری نخستین دوره فرهنگی ارتقا نقش تربیتی و اجتماعی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش وپرورش (مهارت آموزان مشمول ماده ۲۸ کشور) اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان بر اساس رسالت خود برای تأمین نیروی انسانی موردنیاز وزارت آموزش وپرورش از بین دانش آموختگان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دانشجویان دکترا (مهارت آموزان مشمول ماده ۲۸ کشور) را جذب و تربیت می کند.
دکترقنبری با بیان اینکه برای پذیرش این افراد تمام مراحل قانونی استخدامی کشور مورد بررسی قرار می گیرد، گفت: مهارت آموزان ماده ۲۸ کشور پس از آزمون ورودی و پشت سر گذاری معاینات پزشکی در دوره های تخصصی شرکت می کنند.
وی بابیان اینکه این دوره به صورت گروهی و کارگاهی انجام می گیرد، اظهار کرد: آموزش مهارت های معلمی، فنون کلاس داری، نکات آموزشی و فرهنگی، اداره کلاس و نحوه ارتباط گیری توانمند را ازجمله آموزش هایی عنوان کرد که به افراد شرکت کننده یاد داده می شود.
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به نیاز هرساله وزارت آموزش وپرورش به تعداد ۳۰ هزار نفر معلم، اذعان کرد: امسال اولین دوره از دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان به تعداد ۲۲ هزار نفرفارغ تحصیل و سه هزار و ۲۰۰ نفر از (مهارت آموزان مشمول ماده ۲۸ کشور) و همچنین یک هزار و ۸۰۰ نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه رجایی به بدنه آموزش وپرورش افزوده خواهند شد.
دکترقنبری بابیان اینکه صرف مدرک تحصیلی شرط لازم و کافی برای معلمی نیست، تصریح کرد: حرفه معلمی مهارت تعامل با انسان ها است و حضور افراد در این دوره های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی مکمل دوره های آموزشی تخصصی است.
وی، ارتقاء رفتارهای اجتماعی، معیارهای انسانی و تربیتی، دانش، توانایی جذب، اثرگذاری بر دانش آموزان و قدرت فن بیان را ازجمله اولویت های دانشگاه فرهنگیان در زمینه تربیت معلم های مدارس عنوان کرد.
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور با اذعان بر اینکه به دنبال پیوند میان نسل گذشته معلمان با نسل فعلی هستیم، افزود: آموزش وپرورش بزرگ ترین تشکیلاتی است که نیروی انسانی و مدیران آینده موردنیاز جامعه را تربیت می کند و جامعه از خروجی چرخه تعلیم و تربیت و مدارس بهره مند می شود.
ایشان همچنین از لزوم نگاه به معلمی به عنوان یک حرفه تخصصی و فوق العاده مهم سخن گفت و ادامه داد: معلمی شغل نیست و رسالت آن تربیت و ساخت انسان ها است و معلم در کنار مهارت انتقال معلومات به دانش آموزان باید هنر ارتقای شخصیت دانش آموزان را نیز داشته باشد.
وی اظهار کرد: پس از گذراندن دوره های تخصصی طی مدت ۸ ماه و دوره فرهنگی ارتقا نقش تربیتی و اجتماعی پذیرفته شدگان آزمون استخدامی آموزش وپرورش مشمول ماده ۲۸ کشور به مهارت آموزان گواهی مهارت داده می شود که در این صورت استحقاق و شایستگی حضور در مدرسه را پیدا می کنند.
معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور با اشاره به مشکلات بودجه ای این دانشگاه اظهار کرد: آموزش مهارت آموزان رایگان نیست و بخشی از هزینه تحصیلی این افراد از خودشان دریافت می شود.
ایشان گذراندن معاینات پزشکی (قریب به ۲۰ بیماری خاص در مورد شخص بررسی می شود)، بررسی های اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی و سیاسی و مراکز مشاوره و سلامت پزشکی را ازجمله مراحل پذیرش فرد پس از قبولی در آزمون سازمان سنجش برای ورود به دوره مهارت آموزی ماده ۲۸ کشور عنوان کرد.