دومین کارگاه تربیت ارزیابان مدارس تحت پوشش برنامه تعالی مدیریت آموزشگاهی
دکتر ساکی در دومین کارگاه آموزشی تربیت ارزیابان مدارس مطرح کرد:
کیفیت بخشی به مدارس رسالتی ملی است
دومین کارگاه تربیت ارزیابان مدارس برنامه تحت پوشش برنامه تعالی مدیریت آموزشگاهی در مجتمع آدینه با حضور ارزیابان مرحله نهایی از سراسر کشور برگزار شد.
در این کارگاه که از صبح دیروز آغاز شد، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه با بیان نقش بنیادین مدرسه در جامعه، توسعه مدرسه را مقدمه توسعه جامعه برشمرد و ضعف و بی کیفیتی در فعالیت های مدارس را خطری برای تحقق آرمانهای هرجامعه دانست.
دکتر ساکی اجرای برنامه تعالی را فرصتی مناسب برای توسعه فرهنگ کیفیت آموزشی در مدارس اعلام نمود که اجرای آن می تواند موجبات تفکر و تامل در کارکردهای مدارس را برای مدیران، برنامه ریزان و صاحب نظران تعلیم و تربیت فراهم آورد.
معاون پژوهش و فناوری، ارزیابی از مدرسه را مستلزم مهارت و دانش بایسته دانست که باید با هدف نظارت، پایش و همکاری در اصلاح و بهبود مدرسه انجام شود.
وی هوشیاری ارزیابان مدارس در مسیر اجرا را موجب تولید نتایج دقیق، معتبر و کاربردی برای تصمیم گیری دانست.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه در ادامه به ارایه ویژگی شاخص ها و استاندارد های ارزشیابی و انتظارات دانشگاه از ارزیابان کشوری در مرحله نهایی پرداخت.
شایان ذکر است طرح مباحث "بررسی چارچوب ارزیابی و آشنایی با منطق رادار" توسط دکتر شکاری، "سیاست های اجرایی ارزیابی کشوری" توسط احمدی، مدیر اجرایی برنامه تعالی مدیریت مدرسه، "تجارب و چالش های ارزیابی مدارس" توسط منتخب ارزیابان استانی و "واکاوی نحوه ارزیابی عملکرد مدارس مجری در زمینه شاخص ها" توسط مسگر زاده معاون دفتر آموزش متوسطه اول از دیگر بخش های دومین کارگاه آموزشی تربیت ارزیابان مدارس بود.