مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان

افتخار آفرینی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان در سی وپنجمین جشنواره قرآن وعترت

 

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، سی‌وپنجمین جشنواره قرآن و عترت دانشجومعلمان سراسر کشور در شهریورماه ۱۴۰۴ به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان مازندران برگزار شد.

این جشنواره که یکی از مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی و معنوی دانشگاه فرهنگیان محسوب می‌شود، هر ساله با هدف ترویج فرهنگ انس با قرآن کریم، تقویت هویت دینی و اعتلای اخلاق اسلامی در میان دانشجومعلمان سراسر کشور برگزار می‌شود و صحنه‌ای درخشان از همت، ایمان و معرفت فرزندان این سرزمین را به نمایش می‌گذارد.

امسال نیز همچون سال‌های گذشته، دانشجومعلمان استان اصفهان با حضوری پرشور و درخشان در رشته‌های مختلف این جشنواره شرکت کردند و موفقیت‌های چشمگیری به دست آوردند. حضور پررنگ این جوانان فرهیخته که رسالت اصلی آن‌ها تربیت نسل آینده کشور است، نشان‌دهنده عمق ایمان و علاقه آنان به قرآن کریم و عترت پیامبر اعظم (ص) است. این حضور و کسب رتبه‌های ارزشمند، برگ زرین دیگری بر افتخارات فرهنگی و قرآنی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان افزود.

جشنواره قرآن و عترت در رشته‌های متنوعی همچون تواشیح، قرائت تحقیق، اذان، حفظ قرآن، تولیدات رسانه‌ای، مقاله‌نویسی، داستان‌نویسی، خوشنویسی، ایده‌پردازی، قصه‌گویی، عکاسی، شعر، نرم‌افزارهای قرآنی و رشته‌های دیگر برگزار شد و فرصتی فراهم آورد تا دانشجومعلمان مستعد سراسر کشور توانایی‌ها و مهارت‌های خود را در عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری به نمایش بگذارند.

 

در بخش برادران، جمعی از دانشجومعلمان استان اصفهان توانستند با تلاش و پشتکار، درخششی کم‌نظیر داشته باشند. گروه تواشیح برادران استان اصفهان متشکل از احمدرضا آشوری، سیدهاشم مرتضوی، علی اصفهانی، قاسم بختی، امیرحسین سلیمی و علیرضا کوهگرد، موفق شدند رتبه نخست رشته تواشیح را به دست آورند. این گروه با اجرای اثری معنوی و روح‌بخش، توانستند نظر داوران و حضار را جلب کنند و به‌عنوان یکی از گروه‌های شاخص جشنواره معرفی شوند.

علاوه بر این موفقیت، احمدرضا آشوری رتبه اول قرائت تحقیق را کسب کرد و بار دیگر توانایی‌های قرآنی دانشجومعلمان اصفهان را به رخ کشید. سیدهاشم مرتضوی نیز با اجرای اذانی زیبا و روحانی، توانست رتبه اول رشته اذان را از آن خود سازد. در بخش تولیدات رسانه‌ای، محمدمهدی بزرگیان توانست رتبه اول را کسب کند و در رشته مقاله‌نویسی نیز حسین جعفری مقام نخست را به دست آورد.

در حوزه داستان‌نویسی، فرهاد قیصری موفق شد رتبه اول این رشته را از آن خود کند. قاسم بختی آرانی با تلاش‌های ارزنده‌اش در رشته حفظ ده جزء قرآن کریم، موفق شد مقام سوم را به دست آورد. همچنین رضا تیموری جروکانی در رشته فیلمنامه‌نویسی حائز رتبه سوم شد و پویا پیکام نیز در رشته تذهیب توانست رتبه سوم را از آن خود کند.

 

دیگر افتخارآفرینان بخش برادران عبارت بودند از: محمد شفیعی چقادری که در رشته احکام رتبه چهارم را کسب کرد، علی حاجی حسینی آرانی که در رشته حفظ پنج جزء قرآن مقام پنجم را به دست آورد، و امیر زارع پور آرانی که در رشته حفظ کل قرآن موفق شد رتبه پنجم این رشته دشوار و ارزشمند را کسب کند.

 

در بخش خواهران نیز دانشجومعلمان استان اصفهان حضور بسیار درخشانی داشتند. گروه تواشیح خواهران استان شامل هاهدی خورسندی، پرنیان گلشیرازی، حانیه کرمی، عاطفه برجی، فاطمه مرادی و سمیرا امیری توانستند با اجرای هنرمندانه خود رتبه نخست رشته تواشیح را به دست آورند.

 

از دیگر برگزیدگان این جشنواره در بخش خواهران می‌توان به زینب رضایی (رتبه اول رشته احکام)، زهرا ایزدی (رتبه اول مقاله‌نویسی)، فاطمه ماهرانی برزانی (رتبه اول تولید نرم‌افزارهای قرآنی)، صبا آذری (رتبه اول خط تحریری)، رستا محسن‌پور (رتبه اول ایده‌شوی قرآنی) و مائده انتشاری نجف‌آبادی (رتبه اول قصه‌گویی) اشاره کرد.

همچنین فائزه حامد آبادی بیدگلی موفق شد در رشته شعر رتبه سوم را کسب کند، رستا محسن‌پور بار دیگر با حضور در رشته عکاسی مقام سوم را از آن خود کرد، و مرضیه محمودوند در رشته تفسیر و ترجمه قرآن کریم حائز رتبه دوم شد.

 

دیگر افتخارآفرینان خواهران عبارت بودند از: فاطمه صفرزاده (رتبه سوم حفظ ۲۰ جزء قرآن کریم)، مرضیه زمانی (رتبه سوم دعاخوانی)، صفیه حیدری شریف‌آبادی (رتبه چهارم سبک زندگی اسلامی ایرانی)، سارا ایمانیان (رتبه چهارم حفظ ۱۰ جزء قرآن کریم) و زهرا قاسمپور فارسانی (رتبه چهارم رشته معارف نماز).


این دستاوردهای ارزشمند، نشان‌دهنده جایگاه برجسته دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی کشور است و بار دیگر ثابت کرد که این دانشگاه علاوه بر رسالت اصلی خود در تربیت معلمان کارآمد، در حوزه معنوی و فرهنگی نیز از پیشگامان کشور است.