مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان

نشست مشترک دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان و اداره کل آموزش و پرورش استان با حضور ریاست و مسئولین دو طرف امروز مورخ 3 تیرماه 1404 به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان

در این نشست تصمیمات لازم در خصوص فرآیند و زمان برگزاری آزمون مصاحبه داوطلبان چندبرابر ظرفیت در دانشگاه فرهنگیان ویژه ورودیان سال 1404 مورد بحث و جمع بندی قرار گرفت.

به گزارش اداره روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه فرهنگیان اصفهان، نشست مشترک بین دانشگاه و اداره کل آموزش و پرورش استان با حضور ریاست و مسئولین دو طرف امروز مورخ 3 تیرماه 1404 به میزبانی اداره کل استان اصفهان برگزار شد.
 اکبر پناهی سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در این نشست که با هدف تقویت تعاملات و بهبود فرآیندهای جذب و تربیت نیروی انسانی در آموزش و پرورش تشکیل شد با اشاره به اهمیت تعامل بین آموزش‌وپرورش و دانشگاه فرهنگیان، اظهار داشت: تعامل این دو نهاد می‌تواند به تحول در نظام تربیت معلم منجر شود.

وی افزود: در گام نخست، تغییراتی در روند مصاحبه‌ها و فرآیندهای ارزیابی اعمال کردیم، اما همچنان نیاز به آسیب‌شناسی عمیق‌تر داریم و افرادی که مسئولیت اجرای مصاحبه‌ها را بر عهده دارند، نقش کلیدی در کیفیت خروجی این فرآیند ایفا می‌کنند؛ از این رو، از همکاران خواستیم آسیب‌شناسی جامعی از عملکرد مصاحبه‌کنندگان در مراحل مختلف انجام دهند تا بتوانیم برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای ارزیابی داوطلبان داشته باشیم.

پناهی تأکید کرد: اگر بتوانیم انگیزه نیروهای جدید را پس از جذب حفظ کنیم، شاهد تحول در نحوه آموزش و فعالیت‌های آموزشی خواهیم بود و این انگیزه می‌تواند به بهبود کیفیت تعلیم و تربیت منجر شود؛ به همین دلیل، پیشنهاد دادیم گروه پژوهشی اداره‌کل آموزش و پرورش مطالعه‌ای جامع در این زمینه انجام دهد تا دلایل این برتری شناسایی و در فرآیندهای آینده اعمال شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان به بررسی فرآیندهای جذب از طریق ماده ۲۸ و پذیرش دانشجومعلمان پرداخت و ابراز داشت: ما باید فرآیندهای جذب را به‌گونه‌ای بازطراحی کنیم که بهترین نیروها وارد نظام آموزش و پرورش شوند؛ این موضوع نیازمند آسیب‌شناسی مداوم و اصلاح روش‌هاست.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان نهادی مأموریت‌گرا، وظیفه تربیت معلمان آینده را بر عهده دارد و ما باید با برنامه‌ریزی دقیق و تعامل مستمر با آموزش و پرورش، فرآیندهایی را تعریف کنیم که به جذب نیروهای نخبه و کارآمد منجر شود؛ این هدف تنها با همکاری همه‌جانبه محقق خواهد شد.

پناهی با تأکید بر اهمیت همکاری بین دانشگاه فرهنگیان و آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و تعامل سازنده، بتوانیم فرآیندهای مؤثری برای تربیت معلمان آینده تعریف کنیم و هدف ما رسیدن به نظامی است که در آن معلمان با انگیزه، توانمند و متعهد، آینده‌سازان کشور را تربیت کنند.


محمدرضا نظریان، مدیر کل آموزش و پرورش استان اصفهان در این نشست تاکید کرد که تربیت معلمان تراز انقلاب اسلامی بر طبق سند تحول بنیادین، از اهداف اصلی آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان است و در این مسیر از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم شد.

در این نشست تصمیمات لازم در خصوص فرآیند و زمان برگزاری آزمون مصاحبه داوطلبان چندبرابر ظرفیت در دانشگاه فرهنگیان ویژه ورودیان سال 1404 مورد بحث و جمع‌بندی قرار گرفت.