مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان

درمرکز شهید رجایی برگزار گردید:

برگزاری میزگرد تجارت تربیتی و کاهش آسیب های اجتماعی

به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، دومین روز از رویداد یاریگر2 و دوره توانمندسازی دبیران کانون‌های گردشگری با انجام برنامه‌های آموزشی و تفریحی سپری شد.
در آخرین بخش از برنامه های اعلام شده این روز میزگرد تجارب تربیتی و کاهش آسیب های اجتماعی با حضور دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و قائم مقام مجمع خیرین مدرسه ساز کشور وهمچنین یکی از کارآفرینان سرشناس استان اصفهان برگزار شد.

در بخش ابتدایی میزگرد میهمانان نکات و تجربیات خود را منتقل کرده و در انتها به پاسخ به سوالات و دغدغه ها و مطالبات دانشجویان پاسخ دادند.

مجتبی ملااحمدی، قائم مقام مجمع خیرین مدرسه ساز کشور، به عنوان اولین سخنران میزگرد: ما امروز به جامعه‌ای نیاز داریم که بتواند محتوا آموزشی به روز و مناسب برای دانش آموزان آماده کند اما متاسفانه در حال حاضر محتواهای آموزشی مورد استفاده به روز نشده است . بهتر است بر اثر گذاری معلم تاکید شود و هدف، انتقال دانش به مخاطب نباشد.
وی افزود مشکل مالی معلمان را بهبود بخشید ولی بااین حال معتقدیم معلمین با عشق و علاقه کار می‌کنند.

مسعود صرامی، کارآفرین سرشناس اصفهان، در آغاز تعریف متفاوتی از واژه ی نخبه ارائه دادند و گفتند نخبه کسی است که بتواند در کشور، شهر و حداقل در محیط اطراف خود تاثیرگذار باشد.
درادامه ی صحبت های خود از اهمیت وزراتخانه آموزش و پرورش گفتند و تاکید زیادی بر محتوا و مغز آموزش داشتند و ابراز تاسف کردند که پس از تغییرات زیاد دنیا اما همچنان محتوای آموزشی کتاب ها همان مطالب سال ها قبل است و حتی الگو های موفق تربیتی نیز از کتب حذف شده اندو مثل دهقان فداکارو...

طبق تجربیات و رخداد های زندگی خودشان جمله ای دراختیار حضار گذاشتند.
وی ادامه داد: هر چقدر جایگاه و مکنت داشته باشید و هرچقدر قدرت های بیگانه با ما همراه باشند به ما خواهد گفت اجنبی و این تعییر پذیر نیست. با این جمله نیز سخنان خود را به اتمام رساندند.
نرویم از ایران چون ایران به ما نیاز دارد و هرجا که برویم زیباست اما خانه ی شما نیست.

سخنران سوم نماینده مجلس، به نوبه ی خود عنوان کرد: راهکار هایی چون تشکیل شورای مدرسه، اردوها و اعطای مسئولیت به دانش آموزان شانس درگیری آنان را با آسیب های اجتماعی کاهش می دهد.

 و در آخر سخنران چهارم، نماینده مجلس، بیان داشت: جهت شناسایی و رسیدگی به اولویت های کمیسیون آموزش مجلس و نظام آموزشی کشور همفکری و مشارکت نومعلمان لازم است.