مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان

واحد پژوهش استان به مناسبت هفته پژوهش برگزار کرد

برگزاری کارگاه پژوهشی منتورینگ و کوچینگ دیجیتالی ویژه اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان

 

دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در گام‌های پیشرو پژوهش

در اقدامی ارزشمند، واحد پژوهش دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با برگزاری کارگاه پژوهشی منتورینگ و کوچینگ دیجیتالی، گامی بلند در راستای ارتقای سطح علمی و پژوهشی اعضای هیئت علمی برداشت. این کارگاه که به مناسبت بزرگداشت هفته پژوهش و به همت واحد پژوهش دانشگاه برگزار شد، روز چهارشنبه 12 دی ماه 1403 در پردیس شهید باهنر اصفهان با حضور جمعی از اساتید برگزار گردید.

تمرکز بر نقش استراتژیک در عصر دیجیتال

در این کارگاه، محمد آکوچکیان، کارشناس برجسته حوزه کوچینگ و منتورینگ، به بررسی نقش استراتژیک این دو رویکرد در انقلاب‌های چهارم و پنجم صنعتی پرداخت. ایشان با ارائه آخرین یافته‌های پژوهشی در این حوزه، به اهمیت کوچینگ و منتورینگ آموزشی در عصر دیجیتال و ضرورت به‌روزرسانی مهارت‌های رهبری آموزشی در این راستا تاکید کردند.

کوچینگ و منتورینگ؛ کلید موفقیت در عصر پیچیدگی

در دنیای پیچیده و پرشتاب امروز، کوچینگ و منتورینگ به عنوان ابزارهای قدرتمندی برای توسعه فردی و سازمانی مطرح شده‌اند. این دو رویکرد با تمرکز بر توانمندسازی افراد، به آن‌ها کمک می‌کنند تا به پتانسیل‌های خود دست یافته و در مسیر رشد و پیشرفت قرار گیرند.

مهم‌ترین مباحث مطرح شده در کارگاه

* انقلاب‌های چهارم و پنجم صنعتی: بررسی تغییرات بنیادین در حوزه‌های مختلف زندگی و کسب‌وکار در اثر پیشرفت فناوری‌های نوین.
* کوچینگ و منتورینگ آموزشی: نقش این دو رویکرد در ارتقای کیفیت آموزش و پرورش و توسعه حرفه‌ای معلمان.
* مهارت‌های رهبری آموزشی در عصر دیجیتال: ضرورت به‌روزرسانی مهارت‌های رهبران آموزشی برای مواجهه با چالش‌های جدید.
* بایدهای رهبری آموزشی: بررسی ویژگی‌ها و مسئولیت‌های رهبران آموزشی موفق در عصر دیجیتال.

اهداف برگزاری کارگاه

* ارتقای سطح علمی اعضای هیئت علمی: آشنایی با آخرین یافته‌های پژوهشی در حوزه کوچینگ و منتورینگ آموزشی.
* توسعه مهارت‌های کوچینگ و منتورینگ: تقویت توانایی اساتید در ارائه راهنمایی و مشاوره به دانشجویان.
* به‌روزرسانی دانش در حوزه رهبری آموزشی: آشنایی با آخرین رویکردهای رهبری آموزشی در عصر دیجیتال.
* ایجاد شبکه‌ای از اساتید پژوهشگر: فراهم آوردن فضایی برای تبادل نظر و همکاری بین اساتید.

بازخوردهای مثبت شرکت‌کنندگان

شرکت‌کنندگان در این کارگاه بر مفید بودن مطالب ارائه شده و اهمیت برگزاری چنین کارگاه‌هایی برای ارتقای سطح علمی دانشگاه تاکید کردند. آن‌ها همچنین از فرصت ایجاد شده برای تبادل نظر با همکاران خود ابراز خرسندی کردند.

برگزاری کارگاه پژوهشی منتورینگ و کوچینگ دیجیتالی گامی مهم در راستای تحقق اهداف پژوهشی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان محسوب می‌شود. این دانشگاه با برگزاری چنین رویدادهایی نشان داده است که در جهت ارتقای سطح علمی و پژوهشی اعضای هیئت علمی خود مصمم است.


دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان
[1403/10/12]