مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان

معاون پژوهش و فناوری در نشست مدیران استانی دانشگاه فرهنگیان:

با توجه به حاکمیت ماموریت گرایی در دانشگاه فرهنگیان، به آیین نامه ترفیع اعضای هیات علمی شاخص های مهمی در حوزه PCK افزوده شد.

محمدرضا اصلاحچی معاون پژوهش و فناوری در نشست مشترک رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه فرهنگیان با مدیران استانی دانشگاه ضمن تاکید بر حاکمیت ماموریت گرایی در آیین نامه ارتقا و ترفیع اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: شاخص های زیادی در حوزهPCK  در آیین نامه ترفیع از جمله کرسی ها/ تجارب زیسته کارورزی/ دست سازه ها / تولید محتوای الکترونیکی / آثار ارزنده هنری و..... افزوده شد که این موارد در آیین نامه ترفیع هیچ دانشگاهی وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، محمدرضا اصلاحچی معاون پژوهش و فناوری در نشست مشترک رئیس و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه فرهنگیان با مدیران استانی دانشگاه ضمن تاکید بر حاکمیت ماموریت‌گرایی در آیین‌نامه ارتقا و ترفیع اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: شاخص‌های زیادی در حوزهPCK  در آیین‌نامه ترفیع از جمله کرسی‌ها/ تجارب زیسته کارورزی/ دست‌سازه‌ها / تولید محتوای الکترونیکی / آثار ارزنده هنری و..... افزوده شد که این موارد در آیین‌نامه ترفیع هیچ دانشگاهی وجود ندارد.

اصلاحچی با بیان اینکه می‌توان شاخص‌های ویژۀ تربیت معلم را کنار تألیف مقاله درنظر گرفت، تصریح کرد: به منظور ارزیابی شاخص‌های ویژۀ تربیت معلم در آیین‌نامه‌های ترفیع و ارتقا، به سنجه‌های قابل اعتماد نیاز است و بر این اساس برای نخستین بار معاونت پژوهش و فناوری در هماهنگی با وزرات علوم، تحقیقات و فناوری طرح TRL نظام تعلیم و تربیت را طراحی و پس از اخذ مجوزهای لازم اجرایی می‌کند و بر این اساس دانشگاه فرهنگیان به عنوان یک مرجع تخصصی دانشگاهی اقدام به صدور گواهی‌های سطح فناوری (TRL) در نظام تعلیم و تربیت برای آثار فناورانه، دست سازه‌ها وتولید محتوای الکترونیکی خواهدکرد.

در ادامه اصلاحچی با اشاره به رونمایی سامانه نظام ایده‌ها و نیازها (نان) تعلیم و تربیت به عنوان یکی از ارزنده‌ترین برنامه‌های تحولی در دانشگاه فر هنگیان بیان داشت: سامانه نان اقدامی ضروری در راستای ایجاد نظام مسائل واقعی در نظام تعلیم و تربیت است و از اجرای پژوهش‌های غیرکاربردی، جزیره‌ای و بعضاً هزینه‌بر پیشیگری نموده و جریان پژوهش در نظام تعلیم و تربیت را مبتنی بر نیازهای واقعی بازمهندسی می‌نماید.

وی اعلام کرد: در حوزه نشر در دو سال گذشته صرفاً یک نشریه علمی پژوهشی در دانشگاه فرهنگیان منتشر می‌شد که اکنون به چهار نشریه بر پایه آموزش محوری افزایش یافته و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته امیدواریم تا پایان سال به 9 نشریه علمی پژوهشی برسد.

معاون پژوهش و فناوری در خصوص پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی بیان داشت: این پژوهشکده به عنوان اتاق فکر معاونت پژوهش و فناوری در بسیاری از برنامه‌ها و اقدامات معاونت مشارکت بسیار بالایی دارد.


274041   |   cfu.ac.ir/ci/274041