اصفهان میزبان اهالی رسانه
دومین رویداد رسانه استادان دانشگاه فرهنگیان در اصفهان آغاز شد
دومین رویداد رسانه استادان دانشگاه فرهنگیان در اصفهان آغاز شد به گزارش اداره روابط عمومی و اطلاعرسانی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، از صبح امروز، 30 آبانماه، در پردیس شهید باهنر اصفهان آغاز شد و تا جمعه، 2 آذرماه، ادامه خواهد داشت. این رویداد با حضور اساتید و اعضای کمیته رسانه دانشگاه فرهنگیان از سراسر کشور در حال برگزاری است.
افتتاحیهای باشکوه با حضور مسئولان و مدیران دانشگاهی:
مراسم افتتاحیه این رویداد صبح امروز با قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش سرود ملی آغاز شد. در ادامه، علیاکبر کجباف، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، در سخنانی به تشریح اهمیت برگزاری این رویداد پرداخت. وی ضمن اشاره به نقش اساتید در تولید محتوا و گسترش رسانههای دانشگاهی، از تلاشهای کمیته رسانه دانشگاه فرهنگیان تقدیر کرد. سکاندار دانشگاه فرهنگیان اصفهان افزود که برای تربیت جوانان و نوجوانان خوب و تراز انقلاب اسلامی احتیاج به تربیت معلمان توانمند و فعال و اثرگذار داریم و یکی از مهمترین حوزه برای آنکه معلمان موثر واقع شوند، حوزه رسانه است. در جهان امروز آنچه حرف اول را میزند قدرت رسانه و کار رسانهای است. و باید بتوانیم مهارت تولید محتوا، فعالیت رسانهای و جذب مخاطب را به دانشگاه فرهنگیان بیاوریم. سپس علیاصغر حمزه، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، در سخنرانی خود بر لزوم تقویت سواد رسانهای و بهرهمندی از ظرفیت رسانهها برای انتقال مفاهیم فرهنگی و علمی تأکید کرد وی افزود فضای مجازی مورد تاکید و اهتمام مقام معظم رهبری است و باید شبکه سازی قوی به جهت ارتقا فعالیتهای رسانه انجام شود.. ابراهیم طالبی، معاون فرهنگی و سیاسی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، نیز در سخنان خود به ضرورت آشنایی با مخاطبشناسی در آموزش و استفاده از فناوریهای نوین، بهویژه هوش مصنوعی در فرایند تدریس، پرداخت. در ادامه، رحیم مرادی، دبیر شبکه رسانه استادان دانشگاههای سراسر کشور، به ارائه گزارشی از فعالیتهای این شبکه و اهداف رویداد رسانه پرداخت. وی اظهار داشت: «این رویداد فرصتی است برای اساتید تا با ارائه تجربیات و ایدههای نوین، نقش رسانه در ارتقای سطح آموزش و فرهنگ دانشگاهی را پررنگتر کنند.» برگزاری کارگاههای تخصصی با محوریت رسانه و فناوری پس از مراسم افتتاحیه، چهار کارگاه آموزشی در روز نخست این رویداد برگزار شد. در نوبت صبح، کارگاههای «ایدهپردازی و حل مسئله» و «مخاطبشناسی دانشجومعلمان نسل جدید» با استقبال گسترده شرکتکنندگان همراه بود. این کارگاهها به بررسی چالشها و فرصتهای موجود در زمینه ارتباطات مؤثر و روشهای خلاقانه برای حل مسائل آموزشی پرداختند. در نوبت بعدازظهر، دو کارگاه با موضوع «کاربست هوش مصنوعی در تدریس و یادگیری» برگزار شد. این کارگاهها بر نقش فناوریهای نوین، بهویژه هوش مصنوعی، در بهبود فرآیندهای یاددهی و یادگیری تمرکز داشتند و شرکتکنندگان با جدیدترین ابزارها و روشهای هوش مصنوعی آشنا شدند.
بازدید فرهنگی از میدان نقشجهان یکی از بخشهای ویژه روز نخست این رویداد، بازدید فرهنگی از میدان نقشجهان اصفهان بود. شرکتکنندگان با حضور در این مکان تاریخی، ضمن آشنایی با میراث فرهنگی و تاریخی اصفهان، لحظاتی دلنشین را تجربه کردند. این بازدید فرصتی برای ارتقای تعاملات بین اساتید و اعضای کمیته رسانه فراهم کرد. اهداف و چشمانداز رویداد این دوره با هدف ارتقای سطح آگاهی رسانهای و توانمندسازی اساتید دانشگاه فرهنگیان در زمینههای تولید محتوای خلاقانه، بهرهمندی از فناوریهای نوین و تقویت تعاملات بیندانشگاهی برگزار میشود. بر اساس برنامهریزیها، کارگاههای تخصصی این رویداد طی دو روز آینده ادامه خواهد داشت و مباحثی همچون نقش رسانه در انتقال ارزشهای دینی و ملی، طراحی پیامهای اثربخش و تحلیل محتوای رسانهای در دستور کار قرار دارد. این رویداد یکی از مهمترین برنامههای سالانه کمیته رسانه استادان دانشگاه فرهنگیان است که با هدف ترویج فرهنگ استفاده بهینه از رسانه و فناوریهای دیجیتال برای ارتقای کیفیت آموزشی و فرهنگی برگزار میشود.