در آستانه فرارسیدن روز دانش آموز:
سفر استانی وزیر آموزش و پرورش به استان اصفهان و دیدار با دانشجو معلمان و دانش آموزان
در روز پنج شنبه 11 آبان 1402 رضا مراد صحرایی،وزیر آموزش و پرورش با استقبال معاون سیاسی امنیتی استانداری و مدیرکل آموزش و پرورش وارد اصفهان شد. دیدار با جمعی از معلمان، دانش آموزان، خیرین مدرسه ساز، شرکت در کنفرانس ملی مدارس کار آفرین و نشست با مدیران آموزش و پرورش استان از جمله برنامه های صحرایی در این سفر یک روزه بود.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، در روز پنج شنبه 11 آبان 1402 رضا مراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش با استقبال معاون سیاسی امنیتی استانداری و مدیرکل آموزش و پرورش وارد اصفهان شد.
دیدار با جمعی از معلمان، دانش آموزان، خیرین مدرسه ساز، شرکت در کنفرانس ملی مدارس کار آفرین و نشست با مدیران آموزش و پرورش استان از جمله برنامه های صحرایی در این سفر یک روزه بود.
در ابتدای برنامه گردهمایی بزرگ نومعلمان تمدنساز استان اصفهان با حضور وزیر آموزش و پرورش، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی، ارشد نظامی آجا در استانهای اصفهان، یزد و چهارمحال و ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزار شد.
وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی بزرگ نومعلمان تمدنساز استان اصفهان گفت: آموزش و پرورش سیمای آینده هر کشوری بوده و نشاندهنده آینده هر کشوری است، مادران و پدران، وزرا، مراجع، رؤسای جمهور، بزرگان آینده، امروز در مدارس در حال پرورش و تحصیل هستند و این موضوع نشان از اهمیت حوزه آموزش و پرورش دارد. برنامه ما در سال جاری انتخاب بهترینها بوده است، برای این امر بسیار تلاش کردیم، سفارششدهها را نپذیرفتیم و با رویکرد شایستهسالاری انتخاب کردیم.
صحرایی گفت : کارمعلم به حدی مهم است که اگر از مراجع تقلید سؤال کنید، میگویند من هم پرورده معلم هستم و این عین کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظلهالعالی) است، بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظلهالعالی) معلم معمار هویت و آینده کشور است، ازاینرو در انتخاب معلمانمان دقت بسیار داشتیم.
در ادمه صحرایی در نشست هماندیشی با خیرین مدرسهساز استان اصفهان اظهار داشت: جهاد مدرسهسازی جهاد آینده سازی است. یکی از مسائل مهم در مدرسهسازی که مورد تاکید سند تحول بنیادین هم قرار گرفته است، توجه به تکنولوژی است؛ برای مثال امروز میتوان با استفاده از فناوریهای جدید مدارس را با سرعت بسیار بیشتری به بهرهبرداری رساند. پیگیر بحث مدیریت منعطف مدارس دولتی در برنامه هفتم توسعه هستیم؛ همچنین برخی از قوانین نیز باعث شده تا سد راهی برای برنامه های آموزشی و پرورشی مدارس ایجاد شود که درصدد رفع این مشکلات هستیم.
سپس صحرایی نشست صمیمی با نماینده دانش آموزان و تشکل های دانش آموزی داشت.
صحرایی در نشست صمیمی با نمایندگان تشکلهای دانشآموزی استان اصفهان گفت: برای شروع متفاوت مهر سال ۱۴۰۲، شعار بازگشایی مدارس را همه با هم یکصدا ایران، مدرسه قوی ایران قوی تعیین کردیم؛ قوی شدن ممکن است دهها راه داشته باشد؛ اما بیشک اساسیترین راه آن مدرسه است چرا که اگر مدرسه قوی شود ایران قوی میشود. حضور دانشآموزان در تشکلهای دانشآموزی زمینهساز قوی شدن است و اگر هرکدام از دانشآموزان عضو تشکلهای مختلف یک مدرسه کار خود را به درستی انجام دهند اتفاقات خوب زیادی برای مدرسه خواهد افتاد؛ چرا که کل چیزی بیش از اجزا است و مجموعه دانشآموزان عضو تشکلها تاثیر بیشتری از تک تک همین افراد دارند. تشکلهای دانشآموزی باید با هم و همراه هم فعالیت کنند و مکمل کار یکدیگر باشند.
صحرایی در انتهای سفر استانی با دانشجو معلم پردیس باهنر مصاحبه کرد و از دغدغه های دانشجو معلمان گفت و از ورودی های 99 به خاطر ایثار خود تشکر کرد و در قاب دوربین دانشگاه فرهنگیان با دانشجو معلمان صحبت کرد.
سفر استانی وزیر آموزش و پرورش به استان اصفهان و دیدار با دانشجو معلمان و دانش آموزان در آستانه فرارسیدن روز دانش آموز 20