مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان

اولین نشست علمی-تخصصی تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب اسلامی با تأکید بر تربیت انقلابی با عنوان((تربیت اجتماعی و سیاسی))

در راستای اولین همایش ملی تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب اسلامی با تأکید بر تربیت انقلابی در منظومه و حیطه ی فکری امام(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله) با همکاری موسسه پژوهشی و فرهنگی دفتر حفظ و نثر آثار مقام معظم رهبری که در سال 1400 برگزار خواهد شد،اولین نشست از نشست های علمی-تخصصی تعلیم و تربیت در گام دوم انقلاب اسلامی با تأکید بر تربیت انقلابی با عنوانتربیت اجتماعی و سیاسی

تربیت اجتماعی و سیاسی
در پردیس شهیدباهنر اصفهان در روز شنبه مورخ29/9/1399 از ساعت 9 الی 11 در فضای اسکای روم برگزار گردید.دکتر آقاحسینی مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان در این نشست ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان در جلسه و تشکر از دست اندکاران برگزاری نشست،بیان داشتند هدف اصلی اینگونه نشست ها تهیه مبانی نظری و عملی تربیت معلم در کشور هست که با دید بومی سازی شده و بطور همزمان با استفاده مبانی تئوریک در حوزه تعلیم و تربیت بتوانیم یک مبانی نظری قوی برای تربیت معلم در کشور فراهم کنیم تا در عمل با بینش و بصیرت بتوانیم وظیفه مان را انجام دهیم.در سند تحول بنیادین و در اسنادبالادستی دانشگاه به اندازه کافی در مورد  رسالت و مأموریت های دانشگاه  فرهنگیان صحبت شده است ولی آنچه مهم و اساسی است این است که چگونه می توان به آن چشم انداز و رسالت مورد نظر دست یافت و راههای عملیاتی کردن رسالت ها چگونه است؟بحث های فرهنگ پذیری،جامعه پذیری و پرورش سیاسی یک مسئله چند بعدی و بسارپیچیده است و تمام عوامل و ابعاد آنرا باید در نظر گرفت.دانشگاه فرهنگیان معلمانی باید تربیت کند که متعهد به مبانی اخلاقی ،توانمند، کنشگر جدی  در مسائل دیگر جامعه باشند.در فرهنگ سازی باید فرهنگ دینی ،مذهبی گذشته را به نسل بعد منتقل کرده و نقاط قوت و ضعف آن شناسایی شود و بازآفرینی فرهنگی انجام دهیم  و با جامعه پذیری ،فرد مسائل فرهنگی را درونی کرده و در عمل بکارگیرد و برای ارزش ها احترام قائل شود . فرهنگ پذیری نیازمند جوسازمانی مطلوب است و با شیوه های بوروکراتیک به این هدف نمی رسیم ، این نیازمند ساختار سازمانی چابک،زنده و پویاست و نیاز است دانشگاه یک بازنگری در میزان پیچیدگی سازمانی و تمرکز خود داشته باشد.لازم است به فرهنگ پذیری و آموزش های غیر رسمی ، تشکل ها و انجمن های دانشجویی بیشتر توجه  شود .در برنامه های درسی بیشتر به جنبه های کاربردی و مهارتهای معلمی بها داده شود. هویت شغلی دانشجومعلمان و عزت نفس آنان را ارتقاء بخشیم.لازم است در گزینش دانشجو استعدادیابی صورت گیرد و نظام مطلوبی برای پذیرش و جذب دانشجو طراحی کنیم.