در دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان انجام شد:
انعقاد تفاهم همکاری با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان
به منظور ایجاد و گسترش همفکری و همکاری های علمی، آموزشی و فرهنگی تفاهم همکاری بین دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان منعقد گردید.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان، بهمنظور ایجاد و گسترش همفکری و همکاریهای علمی، آموزشی و فرهنگی و در جهت تحقق اهداف مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دانشگاه فرهنگیان در تربیت فرزندان جامعه و غنی سازی اوقات فراغت و شناسایی و شکوفایی استعداد، خلاقیت، ذوق هنری و ادبی کودکان و نوجوانان تفاهم همکاری بین دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان منعقد گردید.
در این مراسم که به میزبانی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان برگزار شد، مسئولین به بیان موازین و ظرفیت های دو ارگان فعال در حوزه آموزش و تربیت آیندهسازان پرداختند، که تفاهمنامهای نیز در این زمینه و در جهت همکاری های مشترک به امضاء طرفین رسید.
در این نشست شهرام عروفزاد مدیر امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان؛ با اشاره به مسیری که یک معلم طی میکند اظهار داشت: بدون تردید فضایی که برای معلمین در قالبهای تربیت و آموزش وجود دارد میتواند با ایجاد برنامههای درسی مختلف مسیر رشد و تعالی آنان را فراهم نماید از این سو خرسند هستیم که این بستر به وجود آمده است تا معلمین را وارد جامه نمائیم.
وی بیان کرد: تفاهمهای مختلف باعث میشود ماموریتهای سازمانی بهتر انجام شود و امیدوارم با شناختی که از ساختارها کانون به وجود آمده است بتوانیم فصل جدیدی را در زمینه تربیت و آموزش جامعه رقم بزنیم.
رئیس دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان گفت: ما شخصیت دانشجویان را میتوانیم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بنیان گذاری نمائیم، به این معنا که میتوانیم در کانون بچهها را به سوی عرصه دبیری و معلمی جذب کنیم تا آنان دوستدار این جایگاه شوند.
وی عنوان کرد: موضوعی که باید به آن پرداخته شود آن است که بفهمیم چگونه میتوان دانش ذهنی و تجربهای که کانون دارد را به دانشگاه فرهنگیان منتقل نمائیم و شاید مهم ترین حوزهای که بتوان دراین خصوص به آن ورود کرد بحث فرهنگی است تا بتوان دانش تجربی را به دانشگاه منتقل کرد.
عروفزاد تصریح کرد: در این بین گروهی لازم است که بتوان به صورت عملی و جدی در حوزههای فرهنگی، پژوهشی و کارورزی بین این دو نهاد فعالیتی را اخذ نماید چرا که متولیان تعلیم و تربیت باید به صورت کیفی بر فعالیت خود تمرکز کنند.
محمد قلمکاریان مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوان استان اصفهان نیز در این جلسه اظهارداشت: دانشگاه فرهنگیان جایگاه والایی دارد و از استوانههای جامعه محسوب میشود چراکه این دانشگاه خروجیهای بسیار خوبی تحویل جامعه داده است که در زمینههای فرهنگی و پرورشی بر آنها کار شده است.
وی بیان کرد: به جرئت میشود گفت دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از منظرهای مختلف در سطح بالایی نسبت به ۱۶دانشگاه دیگر استان قرار داردند و این نشاندهنده آن است که ورودیهای فرهنگیان نیز بسیار خوب هستند.
قلمکاریان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری میفرمایند که یک انقلاب وقتی زیر فشار اقتصادی قرار میگیرد کسی ملامتش نمیکند، اما اگر نتواند بچه خودش را به درستی تربیت نماید مورد ملامت هم قرار میگیرد، بنابراین باید فرزندان جامعه را به خوبی تربیت کنیم که این نشاندهنده آن است که رسالت دانشگاه فرهنگیان و کانون پرورش فکری بایکدیگر عجین شده است.
وی افزود: در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فعالیتهای مختلف خوبی انجام میشود که اگر کسی بخواهد معلم شود میتواند در این بستر به رشد خود کمک کنند و از شیوه های متفاوتی که این فضا دارد به خوبی استفاده نمایند.
مدیرکل کانونهای پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان در ادامه گفت: بسیاری از این دانشجویان دانشگاه فرهنگیان میتوانند با سبکهای مختلف کانون آشنا بشوند و وقتی وارد کانون شدند متوجه میشوند که چگونه میشود با فرزندان رفتار متناسب نمود که این موضوع بسیار خوب است.