مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان

بازدید سرپرست مرکز هوشمند سازی دانشگاه فرهنگیان از پردیس های و مراکز استان اصفهان

سرپرست مرکز هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان کشور  از امکانات و زیر ساخت های هوشمندسازی ، کارگاه های کامپیوتر و ظرفیت فضاهای آموزشی پردیس های ومراکز  استان اصفهان بازدید نمودند.

 

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان،مهندس رضایی سرپرست مرکز هوشمندسازی دانشگاه فرهنگیان در معیت  کارشناس مسئول  هوشمندسازی استان و مسئولین پردیس ها و مراکز  از تجهیزات و سایت های رایانه و امکانات کلاس های آموزشی دانشگاه بازدید کردند.در حاشیه این بازدید جلسه ای  با سرپرست و معاونان  پردیس ها داشتند و  کارشناسان هوشمندسازی پردیس ها و مراکز در رابطه با  وضعیت سخت افزاری و نرم افزاری، تجهیزات فناوری اطلاعات و تکنولوژی، شبکه، سایت های رایانه و کلاس های آموزشی  و وای فای خوابگاه گزارشی را ارائه نمودند.در پایان این بازدید آقای مهندس رضایی از زحمات مسئولین و کارشناسان این حوزه تقدیر و تشکر نمود.

 

در راستای این بازدید مهندس رضایی جلسه ای با دکتر شهرام عروف زاد، مدیریت امور پردیس های استان اصفهان داشتند، در این نشست دکتر شهرام عروف زاد ضمن ارائه توضیحات و گزارشی از وضعیت هوشمند سازی و تکنولوژی در پردیس ها و مراکز استان بیان داشت:بالندگی در حوزه هوشمند سازی باید تعریف مشترک داشته باشد، متاسفانه در این حوزه به تعریف مشترک دست پیدا نکردیم؛ زیرا وقتی سخن از دانشگاه هوشمند می شود تعاریف مختلف و برخی اوقات بی ربط و ضعیف پدید می آید که یک آسیب است، نیازمند درک درست و مشترک از فناوری و هوشمندسازی در دانشگاه هستیم.

مدیریت امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان افزود:کارشناسان هوشمند سازی هم باید از لحاظ فکری تقویت شوند و هم از لحاظ ساختاری این امر مهمی است، داشتن تفکر و نگاه مثبت به حوزه هوشمند سازی منجر به سهولت در انجام امور و همچنین پیوستگی ساختاری می شود.

 

مهندس رضایی سرپرست مرکز هوشمند سازی دانشگاه فرهنگیان در دیدار با دکتر شهرام عروف زاد عنوان کرد:تفکر مثبت به حوزه هوشمند سازی در همه استان ها وجود ندارد، اما این تفکر در اصفهان هست.باید بررسی شود آیا زیر ساخت های پردیس ها و مراکز برای جذب دانشجومعلمان جدید فراهم است؛ از مهر ماه مقرر است سه درس  به صورت مجازی ارائه شود که حدود 35 هزار دانشجو معلم باید این سه درس را به صورت مجازی اخذ نموده و تحصیل کنند این مورد نیازمند ساختار هوشمند سازی مناسب است.

 

وی افزود: چالشی موجود این است که؛ با توجه به وضعیت زیر ساخت ها  آیا امکان بارگذاری محتوا برای  دروس مجازی وجود دارد و دانشجو معلمان می توانند به راحتی این دروس را اخذ کنند؛ که باید ظرفیت ها بررسی و سازماندهی لازم صورت گیرد، نباید  در این موارد با مشکل مواجه شویم.وضعیت اصفهان مطلوب ارزیابی می شود.نکته اساسی که مدنظر این است که  تصمیم گیری در سطح سازمان باید بر اساس نقشه درست صورت گیرد.